Telefon: + 381 60 555 14 31 info@dpffilteri.rs

 

Simptomi zapušenog dpf filtera

Ako vam je automobil novije generacije i zadovoljava kriterijume euro standarda, onda bi trebalo da znate koji su to osnovni problemi zbog kojih vam vaš ljubimac može zadati glavobolju. Naime, mnogima se često u vožnji dešava da auto počne da trza. Ako se performanse automobila same pogoršavaju, a vi ne znate zašto i ako vam auto sporije ide onda bi trebalo da posetite servis dpf filtera.

I šta onda? Prva pomisao jeste koliko će to sve da košta, je li u pitanju neki ozboljniji kvar i koliko ćete dugo biti bez auta?

Kada se ustanove simtomi, kvar može biti ubrzo dijagnostifikovan. Najčešći razlozi zbog koje automobil trza tokom vožnje, ide sporije ili zbog koje je došlo do kvara turbine jeste začepljenje dpf filtera. Iako svi automobili novije generacije imaju instaliran softver koji sam započinje proces regeneracije filtera kada dođe do povećanja temperature, nekada ovaj proces izostane.

Ukoliko putujete na duže staze, softver nakon pređenih 150-200 kilometara počinje sa procesom sagorevanja čađi i pepela nakon čega filter radi normalno. Međutim, kada se sftver ne aktivira nekoliko puta, onda kreću standardni simptomi. Trzanje, usporavanje automobila sigiran je znak da mora da se poseti auto servis.

S obzirom na to da većina proizvođača dpf filtera smatra da nema potrebe filtere održavati, praksa je pokazala suprotno. Mnogi vozači imali su problem sa filterima, pa su posezali za njihovim čišćenjem. Prednost koju ovi filteri imaju upravo je u tome što mogu da se čiste i po nekoliko puta. Najčešće začepljenje filtera nastaje kada ne vozite na duge staze nego su u pitanju gradske vožnje i kraća rastojanja.

Dpf filter skoro kao nov

Kada se ustanovi kvar, kreću muke svakog vozača. Najveća muka jeste koliko će delovi za auto i popravka koštati, a onda sledi druga važna muka,a to je koliko će automobil biti na servisu. Kada su u pitanju dpf filteri, treba znati da je ugradnja novog filtera paprena. Ne toliko cena same ugradnje koliko novi dpf filter.

Na tržištu cene novih filtera kreću se od nekoliko stotina, pa i do 3000 evra, a svakako povoljnija opcija jeste čišćenje zapučenog filtera. Osim što ćete višestruko uštedeti, jedno je sigurno. Ako vam se filter opet začepi, pravac serviser. Sada ćete znati i sami da sijagnostifikujete problem, a oni koji se bave propravkom samo će srediti filter i sve će biti kao pre. Auto će ponovo imati dovoljno snage i brzine, a neće trzati tokom vožnje.

Mnogi naši vozači ni ne znaju da se čišćenjem filter vraća skoro u potpuno novo stanje, jer kada se prečiste komponente filtera on biva skoro kao nov. Takođe, treba dodati da samo čišćenje ne košta mnogo, ali sve zavisi od servisera.

Danas postoje auto servisi koji se isključivo bave samo ugradnjom i servisiranje dpf filtera, jer znaju koliko problema ovi filteri mogu da naprave vozačima. Takođe, postoji i nekoliko metoda koje efikasno pomažu prilikom vraćanja u život vašeg ljubimca, a sve zavisi od stepena začepljenja koriste se određene metode. U svakom slučaju, ako se dvoumite, jedno zapamtite – čišćenje filtera vraća vaš auto na cestu, a čuva vaš novac u džepu.