Telefon: + 381 60 555 14 31 [email protected]

SAVET KADA SE POJAVI PROBLEM SA DPF-om

SAVETI PRE SKIDANJA DPF-a:

  1. Na kompiuteru majstor proveri koliko je zacepljen DPF (ne da li je nego koliko) da bi videli da li rade senzori.
  2. Proveriti EGER ventil
  3. Dizne, dali rade dobro
  4. Turbinu (pritiske)
  5. Kod citroen i pezo vozila I nivo ulja za DPF

 

DPF se moze zacepiti iz gore navedenih razloga ili ukoliko je sve uredu, onda je DPF zaprljan od kilometraze sto bi trebalo da bude oko 200,000 km u zavisnosti kako je vozilo voženo.
Zaprljanost DPF-a nema veze sa kvalitetom goriva jer iz iskustva (a nas sajt je najposeceniji u Srbiji ) 70% poziva se odnose na kola koja su nedavno  stigla iz inostranstva (a znamo da je gorivo mnogo bolje u inostranstvu  nego kod nas) zato  glavni uzrok je voznja.

 

Primer:

 Kad se DPF zaprlja do odredjene granice, kompjuter motora pokrene sam regeneraciju  (Regeneracija se pokrece u zavisnosti da li vozite gradsku voznju ili na otvoreno) U gradskoj voznji cesce ,na 3,000 do 6,000 km
    Regeneracija kod vozila znaci da kompjuter motora kad dobije signal od senzora pritiska na DPF-u da je zaprljan ,pokrece regeneraciju ubacivanjem  goriva u DPF ,zapali ga I sagoreva na  oko 600 do 700 stepeni .To mozete primetiti da vozilo trosi vise goriva,povecan gas, blag miris paljevine, izbacuje crni dim ,tada treba voziti po mogucnosti oko 2,500 obrtaja da bi turbina  pod pritiskom izbacila pepeo koji se stvara regeneracijom ,sto ce te I videti u retrovizoru .
    

Sto vise uradi regeneracija, to vise pepela ostaje u DPF-u 
             Glavni krivac zaprljanosti DPF-a je sama regeneracija DPF-a (ako je sve uredu sa vozilom)
             U koliko ste u gradu i ne mozete da vozite na 2,500 obrtaja, nikako ne gasite vozilo  da ne bi prekinuli regeneraciju, vec  kasnije ili sutradan  izadjite na otvoren put i vozite pod vecim obrtajima, moze I trecom brzinom da vas ne bi kaznili za brzu voznju. Tako cete izbaciti pepeo iz DPF-a I produziti mu vek trajanja.

UPOZORENJE :

    Sve ovo nikako ne radite (I ako Vas savetuju) kad Vam se upali greska na DPF-u

    Kad je DPF zaprljan a znamo da je to deo izduvnog sistema ,pod punim gasom 
    turbina pokusava da izbaci gasove sto brze iz motora (zato I sluzi) a ima cep u 
    DPF-u ,tada stvara pritisak izmedju turbine I DPF-a I moze da strada.
                    I ako pokusate da vozite pod vecim obrtajima  samo cete delimicno (1-2%) ocistiti DPF, za nekoliko dana ce kompjuter ponovo pokrenuti regeneraciju nece uspeti kao ni prvi put I  opet  ce upaliti gresku i nista niste postigli samo Vam je turbina oslabila sto je  ako se pokvari mnogo skuplje od ciscenja DPF filtera.
    Takodje vazno upozorenje ukoliko se vise puta pokrece neuspesna regeneracija dolazi do topljenja katalizatora I DPF-a sto trajno ostecuje DPF koji se vise ne moze ocistiti. Kao na slici.

Katalizatorkatalizator.jpg
DPFdpf.jpg

 

Sobzirom da mi radimo ciscenje, ne  I demontazu DPF-a, potrebno je da Vas serviser skine DPF, ukoliko nisu zajedno I katalizator I donesete na ciscenje, koje traje oko tri  sata.
    Kada serviser vraca DPF na vozilo prijavi  da montira nov DPF I kompjuterom resetujete greske koje je zapamtio kompjuter motora.
    Tako ociscen DPF trajace oko 60,000 do 70,000 km, ne moze trajati kao na novom vozilu jer je motor stariji I vec je prosao preko 200,000 km.
    
Nadamo se da smo Vam barem malo pomogli sa ovim savetima.