Primer:
Kad se DPF zaprlja do odredjene granice, kompjuter motora pokrene sam regeneraciju (Regeneracija se pokrece u zavisnosti da li vozite gradsku voznju ili na otvoreno) U gradskoj voznji cesce ,na 3,000 do 6,000 km
Regeneracija kod vozila znaci da kompjuter motora kad dobije signal od senzora pritiska na DPF-u da je zaprljan ,pokrece regeneraciju ubacivanjem goriva u DPF ,zapali ga I sagoreva na oko 600 do 700 stepeni .To mozete primetiti da vozilo trosi vise goriva,povecan gas, blag miris paljevine, izbacuje crni dim ,tada treba voziti po mogucnosti oko 2,500 obrtaja da bi turbina pod pritiskom izbacila pepeo koji se stvara regeneracijom ,sto ce te I videti u retrovizoru .
Sto vise uradi regeneracija, to vise pepela ostaje u DPF-u
Glavni krivac zaprljanosti DPF-a je sama regeneracija DPF-a (ako je sve uredu sa vozilom)
U koliko ste u gradu i ne mozete da vozite na 2,500 obrtaja, nikako ne gasite vozilo da ne bi prekinuli regeneraciju, vec kasnije ili sutradan izadjite na otvoren put i vozite pod vecim obrtajima, moze I trecom brzinom da vas ne bi kaznili za brzu voznju. Tako cete izbaciti pepeo iz DPF-a I produziti mu vek trajanja.
UPOZORENJE :
Sve ovo nikako ne radite (I ako Vas savetuju) kad Vam se upali greska na DPF-u
Kad je DPF zaprljan a znamo da je to deo izduvnog sistema ,pod punim gasom
turbina pokusava da izbaci gasove sto brze iz motora (zato I sluzi) a ima cep u
DPF-u ,tada stvara pritisak izmedju turbine I DPF-a I moze da strada.
I ako pokusate da vozite pod vecim obrtajima samo cete delimicno (1-2%) ocistiti DPF, za nekoliko dana ce kompjuter ponovo pokrenuti regeneraciju nece uspeti kao ni prvi put I opet ce upaliti gresku i nista niste postigli samo Vam je turbina oslabila sto je ako se pokvari mnogo skuplje od ciscenja DPF filtera.
Takodje vazno upozorenje ukoliko se vise puta pokrece neuspesna regeneracija dolazi do topljenja katalizatora I DPF-a sto trajno ostecuje DPF koji se vise ne moze ocistiti. Kao na slici.
Sobzirom da mi radimo ciscenje, ne I demontazu DPF-a, potrebno je da Vas serviser skine DPF, ukoliko nisu zajedno I katalizator I donesete na ciscenje, koje traje oko tri sata.
Kada serviser vraca DPF na vozilo prijavi da montira nov DPF I kompjuterom resetujete greske koje je zapamtio kompjuter motora.
Tako ociscen DPF trajace oko 60,000 do 70,000 km, ne moze trajati kao na novom vozilu jer je motor stariji I vec je prosao preko 200,000 km.
Nadamo se da smo Vam barem malo pomogli sa ovim savetima.