Telefon: + 381 60 555 14 31 [email protected]

Prednosti čišćenja u odnosu na kupovinu novog dpf filtera

 

Auto vam sporije ide, trza i mnoge performanse vašeg auta su se pogoršale? Ako ste primetili slične probleme tokom vožnje, možda je sada pravo vreme da posetite auto-servis. A tamo je pitanje šta vas čeka.

Naime, mnogi automobili novije generacije često imaju isti problem, a to je začepljenje dpf filtera. Iako se prema tvrdnjama samih proizvođača, ovi filteri sami čiste, postavlja se pitanje a kako onda trzanje auta i kvar na turbini može da izazove zapušen filter, ako se on sam čisti. E pa, tu ima jedan problem.

Dpf filteri jesu napravljeni tako da se sami regenerišu, zbog čega im nije potrebno nikakvo održavanje. međutim, problem nastaje kada se automobil vozi po gradu ili na kraće staze. Čišćenje filtera koje pokreće sam softver dešava se u situacijama kada ste prešli 200-300 kilometara i tada čišćenje filtera kreće samo od sebe.

Visoka temperatura dovodi do sagorevanja čestica čađi i na taj način se filter sam otpuši. Ali, ako se ne postigne visoka temperatura, onda nastaje dodatni problem. Softver ne pokreće regeneraciju filtera sam od sebe, a to se upravo dešava kada vozite po gradu i kada ne prelazite veliki broj kilometara. Ukoliko ne pravite duge relacije, u nekom trenutku doći ćete u situaciju da auto mora na servis, jer se filter samo od sebe nije otpušio. I šta onda?

Čišćenje filtera – ušteda vremena i novca

Ako nemate svog majstora, auto servisera, onda nemojte da se začudite ako vam u servisu kažu da je najbolje da se ugradi novi dpf filter. Usled detaljne dijagnostike kvara, pojedini majstori odmah će predložiti kupovinu novog filtera. A kupovina bilo kojeg novog dela košta, te teko i cena novog dpf filtera ide od nekoliko stotina pa i do tri hiljade evra.

A može li to nešto povoljnije?

Povoljnija opcija svakako je čišćenje filtera u servisu. Za dva dana i oko stotinu i malo više evra problem će biti rešen, a vaš auto ponovo spreman za vožnju. Međutim, treba napomenuti sledeće.

Prilikom čišćenja, filter je skoro u potpunosti, negde oko 98% ponovo čist i nema brige. Prednosti čišćenja filtera svakako su povoljnije usluge, ali i mogućnost čišćenja i po nekoliko puta. Takođe, treba dodati i da se danas pojedini servisi bave isključivo čišćenjem, te koriste najnovije metode pomoću kojih od starog dobijate novi filter za višestruko nižu cenu.

Da bi se otklonio problem na automobilu potrebno je skinuti i demontirati kućište, a zatim pomoću tečnosti za čišćenje ukoniti pepeo i čađ sa zadnje strane samog filtera. Različit pritisak tečnosti učiniće da se filter skoro u potpunosti otpuši.

Zahvaljujući ovakvim metodama čišćenja dpf filtera uspešno se čiste i drugi delovi koji se nalaze u kućištu, a kada se proces privede kraju, sve se ponovo vraća na automobil kako je i bilo.

Najvažnije je da ćete bez mnogo muke imati svoj auto u voznom stanju. Ne treba da jurite od servisera do servisera kako biste pronašli odgovarajući filter, a nećete morati ni da razmišljate da li ste mogli da prođete negde povoljnije, jer čišćenje filtera štedi vaše vreme i novac.