Telefon: + 381 60 555 14 31 info@dpffilteri.rs

Koliko možete uštedeti čišćenjem DPF filtera?

 

DPF.jpg

 

Vozači, šta kada se dpf filter u automobilu zapuši? Mora napolje ili ne mora? Zamena može da košta od nekoliko stotina pa i do hiljadu evra. Prvo pitanje svakog vozača jeste: “Majstore, može li nešto jeftinije?” A majstor onda kaže da bi se možda i moglo nešto učiniti da se DPF filter spasi. Vozači, rešenje postoji. Ne mora da se daje nekoliko stotina evra, jer povoljnije je svakako čišćenje DPF filtera.

Iako proizvođači ovih filtera tvrde da se oni zapravo sami čiste, jer DPF filteri se sami regenerišu i na taj način čiste, ipak rok trajanja postoji i u jednom trenutku majstori moraju da priteknu u pomoć.

Mada zbog svoje regeneracije filteri nemaju potrebu da se održavaju, treba znati zašto je to tako. Kada automobilom pređete nekoliko stotina kilometara process regeneracije dpf filtera se sam pokreće. Bez ikakvih obaveštenje kreće njegova regeneracija, tačnije čišćenje. Zbog visokih temperatura dolazi do sagorevanja čestica čađi i tako se filteri sami čiste.

Da bi došlo do samo čišćenja potrebno je da se pređe nekoliko stotina kilometara, ali regeneracija filtera sama od sebe neće početi ukoliko vozite kraće relacije ili koristite automobil samo za gradsku vožnju.

Problem koji nastaje nedovoljnom regeneracijom filtera

Kao što se zna, regeneracija DPF filtera započinje tek nakon pređenih nekoliko stotina kilometara, ali ne i tokom vožnje po gradu ili tokom kratkog putovanja. Upravo zbog kratkih relacija i male kilometraže filteri se zapuče i onda ne može da dođe do softverske regeneracije koja nastaje usled dugih vožnji. I onda nastaje problem.

Mnogi vozači nisu ni svesni zbog čega dolazi do ovog problema. Zato da pojasnimo. Prilikom sagorevanja čestice čađi ostavljaju za sobom pepeo koji zapravo predstavlja mnogo veći problem za filtere. Zbog količine pepela koja nastaje dolazi do zapušavanja dela filtera koji se naziva saće, a onda uglavnom dolazi i do potpunog začepljenja filtera. I šta tada uraditi? Hiljadu evra iz džepa odmah izvaditi ili?

Ili ipak se uputiti serviseru da vam da stručni savet i reši problem na vašem automobilu. Serviseri su saglasni da do potpuno zapušavanja filtera dolazi kada pređete između 120 000 i 200 000 kilometara. Posledice su sledeće. Pogoršavaju se performanse automobila, sve je veći pritisak na izduvni sistem, a i potrošnja goriva sve je veća.

Automobil tokom vožnje počinje da trza, a nekada začepljenje filtera može da dovede i do većih kvarova. Naime, nekada u ovakvim situacijama mogu da nastanu i veći kvarovi kao što je kvar turbine ili kvar motora.

Međutim, ne brinite, neće tek tako doći do kvara motora. Naime, za to će se pobrinuti računara koji će zaštiti vozilo tako što će rad motora prebaciti u takozvani sistem bezbednog rada, ali odlazak kod servisera nećete moći da izbegnete.

Novi DPF filteri ili čišćenje filtera?

Naravno da sami proizvođači filtera zagovaraju njihovu zamenu i kupovinu novih, ali to je i logično jer se cena jednog filtera kreće između nekoliko stotina, pa i do nekoliko hiljada evra. Ali, postoji povoljnije i prihvatljivije rešenje.

Prednost DPF filtera jeste u tome što se oni često mogu čistiti. Cene su različite, ali najjeftinije čišćenje je negde oko 60 evra, a serviseru je potrebno oko 2 dana da vam osposobi auto. Čistoća filtera nakon servisa skoro je negde oko 98%, a koliko je ovo isplativ posao prepoznali su serviseri, jer su razvili brojne načine za čišćenje filtera.

Zato nemojte odmah da se hvatate za glavu i preračunavate koliko vam je potrebno da vaš DPF filter bude kao nov, jer u odnosu na kupovinu novih čišćenje DPF filtera se višestruko isplati!