Želite da povećate snagu motora na automobilu, a uz to i da smanjite potrošnju? Želite da izmenite instalirani softver, a uz to i da se rešite dpf filtera? Ovo su samo neka od pitanja koja mnogi vozači danas često čuju i koja ih privuku, ali nikako ne smete, dragi vozači, da se odmah zaletite i poverujete u sve što čujete.
Ako želite da vaša mašina ide brže i verujete da će se to rešiti tako šte ćete ukloniti dpf filter, varate se. Naime, ako se ukloni ovaj filter vaš auto gubi na performansama. Svaka euro forma se gubi, tako da ćete od automobila koji je novije generacije napraviti automobil koji ne zadovoljava euro standarde. Zato vodite računa šta ćete raditi, jer ćete od novog napraviti staro, a umesto da vam auto ide brže, zapravo ćete dobiti stariji model i slabiji motor. Pa, je l’ vam to onda cilj?
Na prosotoru Evropske unije nije moguće kupiti automobil koji nema dpf filtere, a u našoj zemlji nije moguće da taksirate ukoliko vaš automobil nema dpf filter.
Važno je napomenuti da skidanje filtera podrazumeva i zamenu softvera, jer on reguliše rad motora, a kada nemate filter, onda morate i softver prilagoditi. Automobili bez ovih filtera ne proizvode se već 10 godina, a kada biste svog ljubimca unazadili onda biste morali da nabavite adekvatan softver u čijem radu ne učestvuju ovi filteri.
Ako rešite da uklonite dpf filter, trebalo bi da znate da više povratka nema. Ukoliko ste rešili da dozvolite serviseru da vam u život vrati filter, onda ga na auto možete neprekidno skidati i vraćati, ali čišćenje dpf filtera je jedno, a potpuno skidanje nešto sasvim drugo.
Recimo, kada se odlučite da uklonite filter čađi sa vašeg ljubimca i onda shvatite da je to bila greška, jedni što ćete moći da uradite jeste da kupite novi filter. A svima je dobro poznata cena novih dpf filtera. Ukoliko ne želite da plaćate nekoliko stotina, pa i hiljada evra onda se manite ovakih rabota. Igrajte na sigurno i novac će vam ostati u džepu.
Valja znati da se u našoj zemlji još uvek ne kažnjava uklanjanje dpf filtera i da nije zakonski zabranjeno, jer su neki modeli upravo za područje jugoistočne Evrope na tržištu prodavani bez ovih filtera. Međutim, jedno je sigurno, svake godine se drugačije mere i kontrolišu izduvni gasovi, te stoga automobilu moraju izduvni sistem da prilagode fabričkom.
Još jedna napomena: Ako se rešite da vam serviser ukloni dpf filter, imajte na umu da je to vaša sopstvena rabota i da zavisi da li če vaš ljubimac proći tehnički pregled.
Na poručju Evropske unije strogo se kontroliše emisija izduvnih gasova, jer se posebna pažnja posvećuje zaštiti ekologije, a to kod nas baš i nije slučaj. Međutim, ukoliko želimo da budemo deo evropske zajednice naroda, onda ćemo morati da se prilagodima njihovim pravilima, a pogotovu standardima koja su u vezi sa ovaranjem poglavlja 27 koje se bavi zaštitom ekologije. Kako ćemo se prilagoditi, ostaje da vidimo.